Rasy i profesje

Rasy

 Dal-Virię, dzięki jej pokojowym nastawieniom do podróżnych, zamieszkują inne rasy, niż ludzie. Nie wszyscy są imigrantami. Każda rasa może poszczycić się rodem zamieszkujących państwo od czasów zakończenia Wojny Stuletniej. Oto podstawy opisowe ras, które każdy nowicjusz powinien znać:

Elfy
 Jest to rasa, która nie darzy ludzi zbyt wielkim szacunkiem i to z wzajemnością. Jeszcze przed Wojną Stuletnią próbowały odbić Dal-Virię z rąk ludzi. Są zarozumiałe i czasem zbyt pewne siebie. Szczególną pogardą darzą krasnoludy, uważając je za rasę najniższą (dosłownie i w przenośni) w rozwoju. Niegdyś żyły dłużej od jakichkolwiek stworzeń, jednak ich lud wyniszczyły choroby i wojny. Uwielbiają muzykę, a zwłaszcza instrumenty strunowe, czyli harfy i lutnie.

Krasnoludy
 Może i są niskie, ale waleczne jak żadna inna rasa. Niestety są również chciwe, mają ciągotki do złota i kamieni szlachetnych. Z ich ludu wywodzą się najlepsi kowale i złotnicy. Trudno im przekonać się do współpracy z innymi rasami (zwłaszcza z elfami, tych to dopiero nienawidzą). Szczególną cechą krasnoludów są gęste, bujne brody (nawet ich kobiety je mają!), o które starannie dbają zaplatając w warkoczyki, spinając srebrnymi klamrami, czy choćby chowając koniec za pasy, aby im nie przeszkadzały.

Khajiity
 Potocznie (i niesłusznie) nazywane kotołakami. Do stara rasa, wywodząca się z pustynnych piasków zachodnich krain. Wśród ludzi często spotykają się z niezrozumieniem, wyzwiskami i żartami, dlatego też nie darzą ich wielkim szacunkiem. Są zwinne i mają czulsze zmysły od innych ras. Wprost nienawidzą reptilian, z którymi niegdyś prowadzili długotrwałe wojny. Większość khajiitów zajmuje się sprzedawaniem cennych towarów: przypraw, tkanin, kamieni szlachetnych. 

Reptilianie
 Rasa słynąca wyjątkowo nieprzyjemną reputacją. Sam widok pół jaszczura, pół człowieka może budzić wśród przedstawicieli innych ras obrzydzenie. Wiele przedstawicieli ich rasy zajmuje się rozbójnictwem i przemytnictwem. Nie łatwo obdarzyć ich zaufaniem i nie trudno zrobić sobie z nich wrogów. Zanim trafiły do Dal-Virii prowadziły wojny z khajiitami i krasnoludami. Są niesamowicie silne, wyzywanie reptilianina na walkę wręcz to istne samobójstwo. Nie są na szczęście zbyt inteligentne...przynajmniej nie wszystkie.

  Ras oczywiście jest więcej: rusałki, nimfy, driady, centaury...możesz się popisać w profilu. Na stronie akcja obraca się głównie wokół tej elitarnej piątki: ludzi, elfów, krasnoludów, khajiitów i reptilian, ponieważ Dal-viria została skolonizowana właśnie przez nich.

Profesje

 Profesja to określony kierunek, którym twoja postać podąża na ścieżce wojownika. Każda profesja słynie z konkretnej broni, choć dozwolone jest posiadanie kilku ich rodzai. Oto profesje i ich krótkie opisy:

Szermierz - wojownik używający najczęściej broni białej, tzn. miecza, szabli lub innego ostrza o większym zasięgu niż sztylet. Musi znać podstawy fechtunku, w innym wypadku nazwanie kogoś takiego "szermierzem" to jak nazywanie kozy rumakiem. Specjalizuje się w walce na krótki dystans, świetnie radzi sobie z wieloma przeciwnikami naraz.
Łucznik - jak nazwa wskazuje, to osoba specjalizująca się w używaniu łuku, czasem jakiejś innej broni miotającej. Mało jednak osób wie, że łucznicy są mistrzami posługiwania się sztyletem, gdyż nie zawsze łuk może być skuteczny (np. w walce wręcz). Nie muszą być wyjątkowo silni, ważne, aby umieli trafić w określony cel na tyle szybko, aby samemu nie paść jego ofiarą.
Mag - osoba doświadczona w używaniu zaklęć i uroków. Niektórzy posługują się zaklętymi kosturami lub berłami, aby spotęgować siłę swojej własnej magii. Mag podczas nauki zapoznawany jest ze wszelkimi rodzajami magii, aby później mógł być użyteczny zarówno podczas bitew, jak i w czasach plag chorobowych. Wiedzą praktycznie wszystko o alchemii, są też obeznani w polityce.
Kusznik - można się domyślić, że osoba o tej profesji będzie miała przy sobie kuszę i zapas różnego rodzaju bełtów. Kusza różni się od łuku tym, że miotane przez nią pociski są mocniejsze i cięższe, a co za tym idzie zadają więcej obrażeń, lecz trudniej nimi trafić (choć dla doświadczonego kusznika to nie problem). Kusza jest przeważnie drugą bronią wojowników używających ciężkich mieczy czy toporów. Kusza wymaga od jej właściciela większej siły niż łuk.
Tarczownik - niech was nazwa nie zmyli. Nie każdy posiadający tarczę może być tarczownikiem. Tarczownicy to jednostka specjalizująca się w walce mieczem i tarczą, która najczęściej jest cięższa od zwykłego puklerza. Trzeba umieć nią dobrze pokierować, aby nie była tylko osłoną, ale i bronią. Podbite metalem brzegi mogą okazać się zabójcze.
Tancerz ostrzy - potocznie nazywany także skrytobójcą, rzadziej ,,nożownikiem". Zwinna i przeważnie drobna osoba, na pozór wydająca się nikim niebezpiecznym. Zadzieranie z nią jednak szybko może się skończyć nożem wbitym pod żebro. Te tajemnicze osobniki mają niesamowity umysł obliczający trajektorię każdego ciosu, zwody i rzuty nożami.
Awanturnik - miecze, łuki, topory? Co za brak oryginalności! Awanturnicy słyną z używania broni zupełnie niekonwencjonalnej, którą trudno podciągnąć pod jakąkolwiek profesję. Ponadto mogą być także obeznani w sztukach walki. Słyną też niestety z brutalności. Tak więc nie każdy człowiek nie posiadający przy sobie miecza jest koniecznie ,,bezbronny".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz