Dal-Viria i podległe jej tereny

 Dal-Viria w starożytnym języku założycieli tego państwa oznacza "pięć królestw". Niegdyś nazywała się "Tras-Viria" ("sześć królestw). Powód zmiany nazwy możecie poznać na końcu strony, bądź czytając legendę powstania Dal-Virii i Thanadeimu.
Notka od właścicielki bloga: Mapę Dal-Virii wykonałam sama, dlatego też proszę o szacunek dla praw autorskich. Męczyłam się nad nią jakieś 2 godziny bez przerwy. Czarnym drukiem napisane są nazwy królestw, białym ważniejsze miasta, a granatowym jeziora i rzeki. W sumie wymyśliłam 35 nazw miast, więc nie wyrzucajcie mi lenistwa :)

Oto lista królestw, przyległych im miast, a nawet jezior i rzek.

Castelia
    Stolica Dal-Virii od dobrych trzech wieków (przeniesiona z Ikramu do Castelii przez pra pra pradziadka Savala Sorena). Specjalizuje się w szkoleniu wojsk Dal-Virskich. Jest też największym dostawcą żywności, którą wysyła do każdego miasta.
Miasta: Castelia, Tiade, Phoebe, Rutthen, Kiromi, Ergo, Thasia
Jeziora: Jez. Królewskie
Rzeki: Korria, Piarga

Ikram
   Jest to królestwo szczycące się wysoką kulturą. Stamtąd wywodzą się najwięksi poeci, medycy oraz łucznicy. Ikramskie konie są nie do pokonania w galopie, o cwale już nie mówiąc. W każdym mieście Ikramu znajduje się uczelnia, w tym np. najlepsza, Mithiremska, w delcie Io.
Miasta: Ikram, Mithirem, Ioth, Dos Tenari, Dinalis, Uphiere, Lotoria
Jeziora: Jez. Złote
Rzeki: Io, Dos

Ironwood
    Ironwood zawdzięcza swoją nazwę drzewom żelaznym. Drewno z tych szlachetnych roślin jest niesamowicie wytrzymałe. Ironwoodzcy rzemieślnicy są niezrównani w swoim fachu. Niezwykłe drzewa swoją siłę kryją w glebie tego królestwa. Jest wzbogacona niezliczoną ilością soli mineralnych i idealnie wilgotna dla roślinności.
Miasta: Ironwood, Siddan, Dosth, Yathis, Ariathe, Thes Deo, Que
Jeziora: Jez. Koi
Rzeki: Otto, Rota, Aria, Io, Dos

Cleveland
    Ojczyzna krasnoludów. Główny dostawca metali, minerałów, kamieni szlachetnych i broni białej (mieczy, sztyletów itp.). Tutejsi kowale są niezrównani w swoim fachu, jednak są zależni od górników i rzemieślników z Ironwood. Mieszkańcy miast bliżej morza (Fonet i Passiru) są również poławiaczami pereł.
Miasta: Cleveland, Krios, Tirema, Sobe, Voth, Fonet, Passir
Jeziora: Jez. Lazuli
Rzeki: Diana

Knowhere
    Najbiedniejsze z królestw. Częsta zmiana Lordów skrzywdziła je i zepsuła. Miasta podupadły. Na szczęście po wybraniu Thadiego Ibn'Lshada, Knowhere zaczęło podnosić się z gruzów. Nadal jednak nie pozbyło się reputacji "Ojczyzny Złodziei i Oszustów". Mało kto wie, że jest to świetny ośrodek handlowy we współpracy z Ironwood.
Miasta: Knowhere, Ruhje, Carvahall, Illiah, Nimph, Oda, Sola
Jeziora: Brak
Rzeki: Korria, Otto

Thanadeim
        O tym z królestw niewiele nam wiadomo. Dal-virczycy używają go głównie jako wyjaśnienia dla pochodzenia wszelkiego plugastwa, a nazwa pozostaje obiektem przekleństw. Niewiele ludzi zdaje sobie sprawę, że thanadeimczycy właściwie niczym się od nich nie różnią, poza pracą w innym systemie władzy stawiającym na brak własności prywatnej i równość klasową obywateli. Nieprawdą jest, że Thanadeim jest ojczyzną wszystkich potworów, ale nie da się ukryć, że występują one tam gęściej i mocno naprzykrzają się mieszkańcom. Niegdyś Thanadeim było jednym z Sześciu Królestw Tras-Virii. Po zdradzie Noctourna czarnoksiężnika uznano za wroga króla, a królestwo oddzielono od państwa. Jedynym przejściem pozostały patrolowane przez knowherskich strażników kaniony w Górach. Nazwa pozostałego po rozłamie państwa została zmieniona na ,,Dal-Viria" - Pięć Królestw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz